m43.pl / Spadki obrotów

Kompedium wiedzy o B16, B18 i B19.
-------------------------------------------------------

Wszystkie możliwe przyczyny prowadzące do spadku obrotów, posortowane w skali od najczęstszych do najżadziej występujących:
Pierwszym krokiem powinna być kontrola parametru masy powietrza za pomocą programu INPA, dla m43 powinna być poniżej 10.
  1. Lewe powietrze: Nieszczelność w układzie dolotowym.

      Rozwiązanie:
    • Zalecane jest wykonania testu szczelności dymem, wpuszczając go zaraz za przepływomierzem powietrza. Następnie usunięcie nieszczelności.

  2. Przepływomierz: Jeśli spadki obrotów są bardzo regularne, nie gwałtowane, za każdym razem takie same. Przypominając objawami zepsutą sondę (obroty skaczą pomiędzy danym zakresem po czym powoli sie stabilizują).

      Rozwiązanie:
    • Użycie dedykowanych środków czyszczących np. LIQUI MOLY 4066
    • Kupno nowego przepływomierza, po wczeszniejszym jego sprawdzeniu (Przepływomierz adaptuje się bardzo krótko, wystarczy kilka minut jazdy w pełnym zakresie obrotów).

  3. Silniczek krokowy: Spadki obrotów są w miarę gwałtowne, potrafią całkowicie uniemożliwić jazdę.

      Rozwiązanie:
    • Wyczyszczenie silniczka krokowego poprzez zalanie go benzyną ekstracyjną na minimum pół doby.

Pozostałe przyczyny:
  1. Alternator: Uszkodzony regulator napięcia.

  2. Sonda: Nieprawidłowo działająca sonda.

  3. Przepustnica: Rzadkość, blokująca się przepustnica daje dosyć gwałtowane objawy.

  4. Wężyki podciśnienia: Sparciałe wężyki podciśnienia. ZDJĘCIE

  5. Odma: Sparciałe węże, lub sama odma.

  6. Czujnik położenia przepustnicy: Zacinający się czujnik.

  7. Przewody zapłonowe

  8. Świece