Pierwszym krokiem powinna być kontrola parametru masy powietrza za pomocą programu INPA, dla m43 powinna być poniżej 10.
- Lewe powietrze: Nieszczelność w układzie dolotowym.
- Rozwiązanie:
- Zalecane jest wykonania testu szczelności dymem, wpuszczając go zaraz za przepływomierzem powietrza. Następnie usunięcie nieszczelności.
- Przepływomierz: Jeśli spadki obrotów są bardzo regularne, nie gwałtowane, za każdym razem takie same. Przypominając objawami zepsutą sondę (obroty skaczą pomiędzy danym zakresem po czym powoli sie stabilizują).
- Rozwiązanie:
- Użycie dedykowanych środków czyszczących np. LIQUI MOLY 4066
- Kupno nowego przepływomierza, po wczeszniejszym jego sprawdzeniu (Przepływomierz adaptuje się bardzo krótko, wystarczy kilka minut jazdy w pełnym zakresie obrotów).
- Silniczek krokowy: Spadki obrotów są w miarę gwałtowne, potrafią całkowicie uniemożliwić jazdę.
- Rozwiązanie:
- Wyczyszczenie silniczka krokowego poprzez zalanie go benzyną ekstracyjną na minimum pół doby.