m43.pl / Stuki z tyłu auta

Kompedium wiedzy o B16, B18 i B19.
-------------------------------------------------------

  1. Luz w układzie napędu: Łącznik elastyczny wału, dyferencjał, półosie, wał napędowy.

      Diagnostyka:
    • Łącznik elastyczny wału napędowego można zdiagnozować poprzez podniesienie tyłu samochodu, następnie ruszajać wałem napędowym powinniśmy dostrzec luz w obrębie śrub mocujących łącznik elastyczny.
    • Rozwiązanie: Wymiana łącznika elastycznego.

    • Diagnoza dyferencjału odbywa się poprzez postawienie samochodu (bez ręcznego oraz "na luzie") na prostej powierzchni, a następnie ręczne pchanie samochodu na zamianę do tyłu i do przodu, będzie wówczas słyszalne uszkodzenie zębatek.
    • Rozwiązanie: Kupno używanego dyferencjału, podczas zakupu musi znajdować się na samochodzie. Używany dyferencjał już po 2 dniach przestanie wykazywać luzy ruszając nim poza autem.

    • Stan półosi określimy właściwie tylko podczas ich demontażu, łapiemy rękami półoś oraz zdemontowany przegub, kręcąc w przeciwne strony.
    • Rozwiązanie: Wymiana przegubów zewnętrznych i wewnętrznych.

    • Wał napędowy i diagnoza "krzyżaków" na nim odbywa się po jego demontażu, na podobnej zasadzie diagnostyki co półosi.
    • Rozwiązanie: Odpłatna regneracja wału lub kupno używanego.

    LISTA SPRAWDZONYCH ZAMIENNIKÓW

  2. Wyrwane mocowania tylnego wózka / sanek
    Rozwiązanie: Wspawanie nowych mocowań.

  3. Poduszki skrzyni / skrzynia / układ drążka zmiany biegów:
    Rozwiązanie: Wymiana.