m43.pl / Stuki z tyłu auta
Kompedium wiedzy o B16, B18 i B19.
-------------------------------------------------------
- Luz w układzie napędu: Łącznik elastyczny wału, dyferencjał, półosie, wał napędowy.
Diagnostyka:
- Łącznik elastyczny wału napędowego można zdiagnozować poprzez podniesienie tyłu samochodu, następnie ruszajać wałem napędowym powinniśmy dostrzec luz w obrębie śrub mocujących łącznik elastyczny.
Rozwiązanie: Wymiana łącznika elastycznego.
- Diagnoza dyferencjału odbywa się poprzez postawienie samochodu (bez ręcznego oraz "na luzie") na prostej powierzchni, a następnie ręczne pchanie samochodu na zamianę do tyłu i do przodu, będzie wówczas słyszalne uszkodzenie zębatek.
Rozwiązanie: Kupno używanego dyferencjału, podczas zakupu musi znajdować się na samochodzie. Używany dyferencjał już po 2 dniach przestanie wykazywać luzy ruszając nim poza autem.
- Stan półosi określimy właściwie tylko podczas ich demontażu, łapiemy rękami półoś oraz zdemontowany przegub, kręcąc w przeciwne strony.
Rozwiązanie: Wymiana przegubów zewnętrznych i wewnętrznych.
- Wał napędowy i diagnoza "krzyżaków" na nim odbywa się po jego demontażu, na podobnej zasadzie diagnostyki co półosi.
Rozwiązanie: Odpłatna regneracja wału lub kupno używanego.
LISTA SPRAWDZONYCH ZAMIENNIKÓW
-
Wyrwane mocowania tylnego wózka / sanek
Rozwiązanie: Wspawanie nowych mocowań.
-
Poduszki skrzyni / skrzynia / układ drążka zmiany biegów:
Rozwiązanie: Wymiana.