m43.pl / Zawór DISA

Kompedium wiedzy o B16, B18 i B19.
-------------------------------------------------------




Podstawowe informacje:
Regeneracja zaworu DISA:
Regeneracji należy dokonywać tylko w dodatnej temperaturze, plastiki są strasznie wrażliwe.
Pełny zakres regeneracji zawiera wymianę membran (CZARNEJ i CZERWONEJ), dwóch uszczelek, wężyków oraz miedzanego dystansu. Zdjęcie zestawu regeneracyjnego
  1. Wyjęcie zaworu DISA: Demontaż polega odpięciu wtyczki, a następnie odkręceniu zaworu od kolektora dolotowego. ZDJĘCIE
  2. Wymiana uszkodzonej membrany (CZERWONEJ) na nowy zamiennik. FILM
Dołożenie zaworu DISA do wersji 105km:
Fizyczne różnice między wersją 105km, a 118km są tylko i wyłącznie w obecności zaworu DISA oraz innej mapie silnika.
Pomimo różnicy numerów wałka w dokumentacji - są one identyczne.
Każdy wypust produkcyjny posiada gotową instalacje pod zawór DISa, kostki do niego należy szukać za alternatorem.
Odczuwalna różnica w 0-100 między poszczególnymi wersjami: 1.8s
Jeśli posiadamy instalacje gazową będzie ona nadal pracować odnosząc się do 105km, należy ją ponownie wyregulować informując gazownika o "wzroście mocy"
Instrukcja:
  1. Demontaż alternatora w celu znalezienia wiązki z wtyczką do zaworu DISa
  2. Wyczyszczenie wtyczki preparatem do tego przeznaczonym, np. LIQUI MOLY 21700
  3. Demontaż zaślepki, znajduje się ona zaraz obok bagnetu. ZDJĘCIE
  4. W miejsce zaślepki umieszczamy zawór DISa oraz podpinamy wtyczkę
  5. Wgranie mapy z wersji 118km. LINK